Õpilastööde vormistamise juhendid

Loovtöö on õppekava läbivatest teemadest lähtuv või õppeaineid lõimiv uurimus, projekt või praktiline töö. 

Loovtöö koostamine toetab üldpädevuste arendamist. 

Loovtöö koostamise käigus rakendab õpilane iseseisva töötamise oskusi ja omandatud teadmisi, arendab loovust.

 Loovtöö koostamisel on õpilasele abiks juhendaja. Loovtöö koostatakse III kooliastmes, üldjuhul 8. klassis. Erandkorras võib loovtöö koostada 7. klassis, kui õppekava toetab teemavalikut. 

Loovtöö koostamise juhendlink opens on new page

Kirjalike tööde vormistamise juhendlink opens on new page

Esitluse koostamise juhendlink opens on new page

 

Gümnaasiumis, üldjuhul 11.klassis korraldab kool õpilastele õppekava läbivatest teemadest lähtuva või õppeaineid lõimiva töö, milleks on uurimus või praktiline töö.

Uurimus on kirjalik töö, mis kajastab õpilase uurimistulemusi ja seisukohti. Uurimuses õpilane põhjendab probleemivalikut, annab ülevaate uurimuse taustast, püstitab uurimisküsimused, selgitab meetodi valikut, kajastab andmeid ja tõendusmaterjali kogumist, kirjeldab tulemusi ning esitab tulemuste analüüsi ja järeldused.

Praktiline töö on õpilase poolt loodud teos, tehnoloogiline lahendus, õppematerjal või projekt. Praktilise töö juurde kuulub kirjalik selgitav osa, mis avab töö tausta, lähtealused ja eesmärgid ning kirjeldab kontseptuaalset lahendust, töö aktuaalsust, tööprotsessi ja töö tulemust. Kirjalik osa vormistatakse vastavalt kirjalike tööde vormistamisjuhendile.

Õpilasfirma on üks praktilise töö eriliike. Õpilasfirma puhul esitatakse õpilasfirma aruanne, mis on kooskõlas õpilasfirma aruande vormiga.

Kirjalike tööde vormistamise juhendlink opens on new page

Esitluse koostamise juhendlink opens on new page

 

Avaldatud 10.05.2022. Viimati muudetud 30.09.2024.